Regasiti mai jos principalele aspecte legate de dreptul dvs. de returnare. Pentru informatii suplimentare puteti consulta Termeni si conditii - sectiunea Dreptul de returnare a produselor, click aici.

Returnarea produselor achizitionate prin incheierea unui contract la distanta se va face conform Ordonantei Guvernului nr. 34 din 12 iunie 2014 care stipuleaza:

  1. Consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantului ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 zile calendaristica de la primirea produsului sau, in cazul prestarilor de servicii, de la incheierea contractului.
  2. Consumatorul are dreptul de a denunta unilateral contractul la distanta, in termen de 14 zile calendaristice, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv. Singurele costuri care pot cadea in sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor. Termenul de 14 zile calendaristice, prevazut pentru exercitarea acestui drept incepe sa curga, pentru produse, de la data primirii lor de catre consumator. Rambursarea sumelor se va face in cel mult 14 de zile calendaristice de la data denuntarii contractului de catre consumator.
  3. Consumatorul nu poate denunta unilateral urmatoarele tipuri de contracte, cu exceptia cazurilor in care partile au convenit altfel:
a) contracte de furnizare de servicii a caror executie a inceput, cu acordul consumatorului, inaintea expirarii termenului de 14 zile calendaristice;
b) contracte de furnizare de produse sau servicii al caror pret depinde de fluctuatiile cursurilor pietei financiare care nu pot fi controlate de comerciant;
c) contracte de furnizare a unor produse executate dupa specificatiile consumatorului sau a unor produse distinct personalizate, precum si a acelora care, prin natura lor, nu pot fi returnate sau care se pot degrada ori deteriora rapid;
d) contracte de furnizare a inregistrarilor audio, video sau a programelor informatice, in cazul in care au fost desigilate de catre consumator;
e) contracte de furnizare a ziarelor, periodicelor, jurnalelor-magazin;
f) contracte de servicii de pariuri sau loterii.
Pentru informatii suplimentare puteti consulta legislatia folosind acest link.

Produsele trebuie returnate in starea in care au fost primite, in ambalajul original si insotite de toate accesoriile si documentele originale. Cheltuielile de transport ale produselor returnate sunt suportate de catre client; spre exemplu, transportul unui colet prin firma de curierat Fan Courier se achita de catre expeditor si anume clientul ce returneaza produsele. In cazul manipularii defectuoase a produselor se va proceda la evaluarea starii acestora si stabilirea taxei de aducere la starea initiala (RSI) a produsului, conform OUG 34/2014, Art. 14, alin. (3).

In baza OUG 34/2014 (art. 14, alin. 3) Senia Music isi rezerva dreptul sa retina o suma de bani in cazul in care clientul returneaza un produs fara toate accesoriile sau cu anumite defecte tehnice/estetice remediabile. Valoarea taxei de aducere la starea initiala a produsului va reiesi in urma unei constatari tehnice, estetice si de integritate. In urma constatarii, Senia Music poate retine intre 5-15% din valoarea incasata, pentru a readuce produsul la starea initiala, procedura prin care produsul redevine vandabil. 

In politica de retur nu se incadreaza produsele care fac parte din categoria consumabile (ex: cabluri, difuzoare si drivere, lampi/ becuri, lichid de fum/ baloane/ ceata) sau categoria instrumentelor de suflat (saxofon, muzicuta, blockflote, etc), castilor si microfoanelor. Produsele din aceste categorii pot fi returnate numai daca sunt sigilate si nefolosite.

Nu se pot returna produsele care beneficiaza de pachete de programe cu licenta (presupune inregistrarea clientului pe baza "serial number") care au fost instalate de consumator. Nu se accepta returul produselor de tip software, licenta si garantie, care au fost activate prin utilizarea unui cod aflat in interiorul ambalajului ambalajului. De asemenea, produsele de tip voucher nu pot fi returnate. 

Nu sunt acceptate pentru retur produse care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi (nesemnalate ca si defecte estetice in primele 48 de ore de la receptionarea produsului).

In cazul returnarii unui produs, inapoierea banilor se va face catre aceeasi persoana mentionata pe factura fiscala/contract prin transfer bancar (ex. Alexandru Popescu a platit factura produsului returnat; acestei persoane ii va fi restituita suma platita, intr-un cont bancar persona.

Daca factura este emisa pe persoana juridica/firma, vanzatorul nu este obligat sa accepte returul produselor si inapoierea banilor. 

In cazul produselor achizitionate prin credit de consum, in sistem rate, rambursarea banilor se face catre banca, fapt ce duce la anularea ratelor.

Pentru a va exercita dreptul de retragere trebuie sa ne informati cu privire la decizia dumneavoastra de a va retrage din prezentul contract, utilizand formularul de retur disponibil aici, transmis dupa ce a fost completat la adresa de e-mail contact@senia.ro.
Cele 14 zile in care aveti dreptul sa va retrageti din prezentul contract incep sa fie calculate de la data la care ati primit produsele. Formularul de retur trebuie trimis pe adresa de e-mail indicata mai sus cel tarziu in a 14-a zi calendaristica de la data primirii produselor. 
Va rugam sa asteptati sa va confirmam ca produsele achizitionate pot fi returnate, inainte de a le expedia catre noi. 
Dupa ce primiti confirmarea posibilitatii returului, ne puteti trimite produsele inapoi, prin intermediul unei companii de curierat care poate asigura integritatea acestora. Va reamintim ca taxele de curierat aferente transportului produselor returnate cad in sarcina dumneavoastra. Daca alegeti sa ne trimiteti produsele inainte de a primi confirmarea posibilitatii returului, taxele de curierat aferente trimiterii produselor inapoi catre dumneavoastra vor fi achitate de dumneavoastra.

Forta majora: Termenul de solutionare a retururilor se prelungeste in perioada pandemiei de COVID-19 cu 4 zile calendaristice. Toate produsele primite vor fi, din cauza perioadei în care virusul persista pe suprafete, mai întâi carantinate, apoi dezinfectate si testate. Va reamintim ca politica noastra de retur nu permite returnarea instrumentelor de suflat, a castilor si a microfoanelor, din motive de igiena.